Witam.
Doświadczyłem nie dawno pewnego błędu na jednym, z kontrolerów domeny. W niedzielę – firma wtedy nie pracuje – kontrolery przestały ze sobą rozmawiać. W poniedziałek przychodząc do pracy czekał na mnie armagedon. Kilkaset wściekłych osób z powodu braku dostępu do internetu mordowało mnie telefonami. Analizując zaistniałą awarię, wykryłem, że problemem jest uszkodzona replikacja. co skutkowało brakiem dostępu do zasobu sieciowego SYSVOL i NETLOGON.
Aby rozwiązać ten problem należy.
1. Uruchamiamy DCDIAG /v – polecam uruchomić dcdiag /v >> c:\path_to_folder\zrzut.txt gdyż przy dużej ilości błędów nie zobaczymy początku diagnostyki z powodu ograniczeń CMD
2. Jeśli wystąpił w sekcji ‚Uruchamianie testu: FrsEvent’ wraz z informacją o błędzie ‚JRNL_WRAP_ERROR’ to należy zmienić parametr rejestru dla usługi Ntfrs
3. Uruchamiamy start->uruchom->regedit
4. Przechodzimy do klucza „System\CurrentControlSet\Services\NtFrs\Parameters”
5. Jeśli istnieje wartość ‚Enable Journal Wrap Automatic Restore’ to edytujemy ją ustawiamy na 1
6. Jeśli nie ma podanej wartości to PPM i wybieramy ‚Nowa wartość DWORD’ i nadajemy jej nazwę ‚Enable Journal Wrap Automatic Restore’ o wartośc ‚1’
7. Następnie Start->uruchom->CMD->net stop ntfrs
8. Następnie Start->uruchom->CMD->net start ntfrs
9. Przydać się może aby ponownie uruchomić system, aby wszystkie zależne usługi ponownie się uruchomiły.
10 Odczekujemy ok 15-30 min i znów uruchamiamy DCDIAG /v
11. Testy powinne zakończyć się pomyślnie, ewentualnie będą jeszcze stare informacje o braku dostępu do SYSVOL i NETLOGON – koniecznie sprawdź daty i czas tych wystąpień aby mieć pewność że nie są aktualne.
Dodaj komentarz